اخبار سایت

کارکنان شعبه اردبیل بیمه‌آسیا به قله سبلان صعود کردند.

به گزارش روابط عمومی بیمه‌آسیا، کارکنان شعبه اردبیل بیمه‌آسیا به مناسبت شصتمین سال تاسیس این شرکت به قله سبلان صعود و بنر گرامیداشت این مناسبت را نصب کردند.
بنابر این گزارش، سبلان با ارتفاع 4811 متر از سطح دریا از کوه‌های مرتفع ایران است که در شمال غرب ایران و در استان اردبیل قرار دارد. سبلان سومین قله پس از دماوند است و یکی از 1515 قله بسیار برجسته جهان به شمار می‌رود.

دژپسند در نشست با فعالان اقتصادی استان هرمزگان:

وظیفه حاكمیت و دستگاه های مسئول، تسهیل و روان سازی تجارت خارجی كشور در راستای رونق تولید داخلی است

وزير امور اقتصادى و دارايى در نشست با فعالان اقتصادی استان هرمزگان اظهار داشت: وظیفه حاکمیت و دستگاه های مسئول، ایجاد ساز و کار و بستر مناسب و اطمینان بخش برای تسهیل و روان سازی تجارت خارجی کشور در راستای رونق تولید داخلی است. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در این نشست با بیان این مطلب اظهار داشت: فلسفه اين سفر با هیاتی متشكل از نمايندگان دستگاه هاي مرتبط، رفع موانعى است كه فعالان اقتصادىِ درگير تجارت خارجي و بویژه حوزه واردات با آن روبرو هستند. وى با اشاره به افزایش میزان واردات کشور در چند ماهه ابتدای امسال، اظهار كرد: در شرایطی که دشمن با انواع ترفندها تلاش ميكند واردات كشور كم شود اين موضوع را بايد به فال نيك گرفت. دژپسند با بیان اینکه مسئولان بنادر استان هرمزگان در تلاش اند، انتقال كالا از بنادر به اقصی نقاط کشور با سهولت هر چه بیشتر صورت گيرد، افزود: روند تخليه و ترخيص کالا با حركتى شتابان در حال انجام است. وى افزود ؛ برخی موارد که در مورد کالاهای اساسی، تحت عنوان رسوب کالا مورد اشاره قرار میگیرد، مربوط به رعايت مسائل ايمني و زيستي است که باید با استانداردهای تعیین شده، مطابق باشد تا سلامت مردم در خطر نیافتد. وى با بیان اینکه در اين شرايط سخت تحریم، تلاش ها بايد به گونه اى باشد كه مشكلات به حداقل برسند، اظهار داشت: سياست گذاري ها از موضع حاكميت باید به گونه اي باشد كه فعالان اقتصادى به عنوان بازيگر اصلي اقتصاد، بدون دغدغه هاي جانبى، بدنه اقتصاد را به نقطه تعالي برسانند. وزير اقتصاد با تاکید بر ضرورت ايجاد بستر روان براي حرکت بازيگران اصلي اقتصاد، يعني فعالان اقتصادي خاطر نشان كرد: اگر در اين شرايط سخت ، به تصميمات دولت نگاه كنيد ، عمدتا معطوف به رفع مسائل مشكل ساز براي توليد، چه در سطح سرزمين اصلي و چه در مناطق آزاد است. اين مقام مسئول تصريح كرد: به همین دلیل بود که سال گذشته دولت تصمیم گرفت، فارغ از بخشنامه هاي موجود، براي واردات کالاهای مصرفی در هر منطقه، سهميه اي جداگانه اختصاص دهد‌. وى با بیان اینکه در شرایط فعلی، واردات به منظور تقويت توليد صورت ميگيرد، تصریح کرد: سهم كالاهاي وارداتي مصرفی عمدتا زير١٥ درصد است و این به آن معنا است که ٨٥ درصد واردات کشور، كاركرد تقويت و رونق توليد دارد. وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه از وجود بیش از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن، ذخیره کالاهای اساسی در بنادر کشور خبر داد. وی افزود: این نشانه اهتمام و دغدغه جدی دولت در تامین و توزیع کالای اساسی در شرایط فعلی است. دژپسند با بیان اینکه، به دلایل مختلف، اساساً محل نگهداری برخی کالاهای اساسی، بنادر کشور هستند، گفت: روغن خوراکی یکی از این نوع کالا ها است که حدود ۷۰۰ هزار تن از کل موجودی کالای اساسی موجود در بنادر را به خود اختصاص میدهد. وی اظهار داشت: این خبر را باید با خبر خوش دیگری تکمیل کرد که همان افزایش رشد تولیدات کشاورزی است که بخش مهمی از کالاهای اساسی را در بر میگیرد. وزیر اقتصاد گفت: رشد تولید کالاهای اساسی در سال جاری، در بخشی از اقلام حتی به بیست درصد هم میرسد. گفتنی است در این نشست ۲۰ نفر از فعالان اقتصادی استان هرمزگان به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند و وزیر اقتصاد نیز در این رابطه دستورات لازم را صادر نمود.

وزیر اقتصاد خواستار شد:

ارائه مدل جامع ارتقای نظام نظارت مالی كشور

وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار ارائه مدلی جامع به منظور ارتقای نظام نظارت مالی کشور شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در جلسه مشترک با معاون نظارت مالی و خزانه داری کل کشور و تعدادی از اساتید دانشگاه و صاحب نظران نظام بودجه ریزی و نظارت مالی کشور با بیان این مطلب، خواستار گردآوری و نظرات اعضای جلسه به منظور تدوین مدل جامع ارتقای نظام نظارت مالی کشور توسط معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور و ارائه آن به عنوان طرح پیشنهادی برای تقدیم به رییس جمهور شد. بنا بر این گزارش، وزیر اقتصاد با تقدیر از عملکرد معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور در راستای اجرایی نمودن زیر ساخت های بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد اظهار داشت: کار خزانه داری، صرفا دریافت و پرداخت و صدور چک نیست، بلکه این معاونت، وظایف و اختیارات متنوع و متعددی از جمله تنظیم تزارنامه مالی دولت، مدیریت دارایی ها و بدهی های دولت، نظارت مالی، مدیریت نقدینگی، گزارشگری مالی و ... را دارد. وزیر اقتصاد در ادامه به طرح سوالات با موضوعاتی چون "تعیین جایگاه نظارت مالی در نظام بودجه (بودجه ریزی، بررسی، تصویب، اجرا، و نظارت)"، "امکان یا عدم امکان تفکیک نظارت مالی از مدیریت مالی"، "ضرورت یا عدم ضرورت حضور ذیحسابان در دستگاه ها به منظور اعمال و تداوم نظارت مالی"، "محدود بودن نظارت مالی بر بودجه دستگاهی یا توسعه نظارت مالی در سطح کلان کشور " پرداخت که به عقیده وی برای ارتقای نظام نظارت مالی کشور باید مد نظر قرار گیرند. این گزارش حاکی است، در ابتدای این جلسه، پروژه مطالعاتی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور با موضوع "نقش ذیحسابان در بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد" که با مشارکت و همکاری معاونت مذکور ، توسط دانشگاه تهران انجام شده است، در حضور وزیر اقتصاد ارائه و صاحب نظران حاضر در جلسه نیز ، پیرامون این پروژه و موضوعات مرتبط، به اظهار نظر پرداختند.

روز جمعه ۲۱ تیر وزیر اقتصاد با همراهی استاندار هرمزگان وارد بندر عباس شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی به منظور دیداری دو روزه از استان هرمزگان، وارد بندرعباس شد به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، تعدادی از معاونان وزیر ، روسای سازمان های تابعه و مدیران کل وزارت اقتصاد ، دکتر فرهاد دژپسند را در این سفر همراهی می کنند. بنا بر این گزارش، دیدار با مسئولان و فعالان اقتصادی و نیز بازدید از گمرک و بندر شهید رجایی و رصد وضعیت این بخش ها ، از جمله برنامه های وزیر اقتصاد در جریان این سفر خواهد بود. گفتنی است نمایندگان تعدادی از وزارتخانه ها نیز برای تسهیل در حل مشکلات اقتصادی استان ، وزیر اقتصاد را در این سفر همراهی می کنند.

حضور فعال بیمه مرکزی در نمایشگاه الکامپ

بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک موسوم به الکامپ حضور دارد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، همکاران فناوری اطلاعات و مرکز پاسخگویی در این نمایشگاه پاسخگوی مراجعه کنندگان هستند. غرفه بیمه مرکزی در سالن ۴۱ نمایشگاه و در مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی پاسخگوی مردم است. دراین نمایشگاه آخرین دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. بیمه مرکزی دراین نمایشگاه علاوه بر تشریح و تبیین بخش های مختلف سامانه هدایت و نظارت الکترونیکی بیمه موسوم به سنهاب ، عملکرد خود را در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به بازدید کنندگان عرضه می کند. هم چنین همکاران مرکز پاسخگویی تلفنی ۲۳۴۲ در این غرفه پاسخگوی سوالات مردم هستند. بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ از روز پنجشنبه ۲۷ الی یکشنبه سی ام تیر درمحل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران پذیرایی بازدیدکنندگان است.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی:

صنعت بیمه در حوزه شبکه فروش به یک دگردیسی بزرگ نیاز دارد

 

تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های حاکمیتی، علاوه بر ایجاد شفافیت بیشتر در حوزه های عملکردی، به توسعه فعالیت‌های سازمانی نیز منتهی خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، سید قاسم نعمتی که در کمیسیون فنی و تخصصی وزارت امور اقتصادی و دارایی سخن می‌گفت، با تاکید بر نهادینه سازی اقتصاد هوشمند و اشاره به این مطلب افزود: در جهان امروز جمع آوری دیتا و تحلیل داده ها و تبادل منطقی آن از روش های اصلی شکوفایی اقتصادی به شمار می رود و سیاست کلی بیمه مرکزی تبادل اطلاعات با تمامی دستگاه های مرتبط است.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از سامانه سنهاب به عنوان مرکز عملیات و ساماندهی فرآیند سیستمی و شاخص های الکترونیکی صنعت بیمه یادکرد و گفت: کسب رتبه نخست توسط سامانه سنهاب در بین تمامی دستگاه های اجرایی یک دستاورد بزرگ برای صنعت بیمه کشور است، اما هنوز برای تکمیل سیستم داده پردازی و تحلیل اطلاعات راه درازی در پیش داریم.
وی تکمیل زیرساخت های فن آوری و همکاری تنگاتنگ مراکز فاوای صنعت بیمه را زمینه ساز تسهیل فعالیت های بیمه گری و کاهش تقلبات و تخلفات عنوان کرد و افزود: صنعت بیمه پتانسیل های نهفته بسیاری دارد که با در بستر فن آوری از مرحله ایده به محصول تبدیل خواهد شد.
نعمتی با اشاره به ورود استارتاپ ها و جوانان باانگیزه مبتکر و پویا به صنعت بیمه، خاطرنشان کرد: ایده های نو به حمایت‌های جدی نیاز دارند و در همین راستا استارتاپ‌ها در چارچوب قانون و نظارت های فنی می توانند در توسعه صنعت بیمه نقش کلیدی ایفا کنند.
رئیس مرکز فاوا بیمه مرکزی از فراهم سازی زمینه کافی برای صدور مجوز کارگزاری به استارتاپ‌های بیمه خبر داد و گفت: صنعت بیمه در حوزه شبکه فروش به یک دگردیسی بزرگ نیاز دارد و شبکه سنتی فروش اعم از نمایندگی ها و کارگزاری ها باید خود را با تکنولوژی های روز همراه کنند.
وی به ظرفیتهای مرکز فناوری اطلاعات بیمه مرکزی برای حذف کاغذ در فرایند صدور بیمه‌نامه‌های شخص ثالث اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه در مسیر دیجتال شدن به سمت هوشمندی حرکت می کند که این امر علاوه بر تسهیل امر بیمه گری و ایجاد تنوع در رشته های بیمه ای به همگانی سازی این صنعت و توسعه بازار موجود نیز کمک خواهد کرد.
در پایان این نشست اعضای کمیسیون با قدردانی از پیشتازی نهاد ناظر صنعت بیمه در عرصه تبادل اطلاعات نسبت به بهره‌گیری از سایر دستگاه‌های اجرایی از تجارب بیمه مرکزی در حوزه فاوا تاکید کردند و به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

در چهلمین نشست اوفید صورت گرفت؛

انتخاب دژپسند به عنوان رئیس شورای وزیران صندوق توسعه اوپك

در چهلمین نشست اوفید، دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به عنوان رئیس شورای وزیران صندوق توسعه اوپک انتخاب شد. به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان های بین المللی در وین، از انتخاب دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به عنوان رییس شورای وزیران صندوق توسعه اوپک (اوفید) در جریان نشست چهلم آن در مقر این سازمان در وین خبر داد. بر اساس این گزارش، چهلمین اجلاس وزرای صندوق توسعه بین‌المللی اوپک صبح امروز (پنجشنبه) با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در پایتخت اتریش گشایش یافت. این گزارش می افزاید، دژپسند دیروز در رأس هیأتی وارد وین شد و بر اساس برنامه اعلام‌شده، قرار است متعاقب این نشست با برخی مقامات اتریش ملاقات کند. دیدار با مدیرکل سازمان توسعه بین المللی ملل متحد (یونیدو) و رئیس کل بانک مرکزی اتریش از جمله برنامه‌های وزیر اقتصاد کشورمان در این سفر عنوان شده است. گفتنی است، صندوق توسعه بین‌المللی اوپک، اولین بار در سال ۱۹۷۶ میلادی توسط کشورهای عضو اوپک در جهت کمک به کشورهای درحال‌توسعه تشکیل شد و هزینه‌های این سازمان از سوی اعضای اوپک و سود حاصل از پروژه‌های مختلفی که در دست اجرا دارد، تأمین می‌شود.

با هدف تامین نیازهای بیمه‌ای مردم و ضرورت حمایت از فناوری های نوین در صنعت بیمه در قالب تفاهم نامه میان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیمه مرکزی ساماندهی و تسهیل فعالیت استارت اپ های بیمه ای را به عنوان راهکاری مناسب در دستور کار خود قرار داد. 
به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر سلیمانی گفت: عرضه خدمات بیمه ای مبتنی بر فناوری اطلاعات به عنوان مکمل شیوه های فروش سنتی بیمه، علاوه بر ایجاد رونق در بازار بیمه، پایه گذار تحولی عظیم در صنعت بیمه خواهد بود که با سرعت و کیفیت قابل قبول، ضمن افزایش رضایتمندی متقاضیان بیمه، موجبات توسعه بازار و افزایش ضریب نفوذ بیمه را فراهم خواهد کرد. 
وی افزود: در مقطع فعلی، صنعت بیمه آماده‌ پذیرش نوآوری و جذب تکنولوژی است تا با بهره مندی از ابزارهای نوین ضمن اعمال مناسب مدیریت ریسک، به افزایش رقابت در این صنعت کمک نماید. 
رئیس کل بیمه مرکزی از اعلام آمادگی این سازمان برای ساماندهی فعالین مذکور در قالب کارگزاری های الکترونیکی بیمه خبر داد و گفت: در صورت نیاز با بازنگری در مقررات و ضوابط مربوطه، به آنان پروانه فعالیت اعطا می شود. همچنین متقاضیان می توانند درخواست کارگزاری الکترونیکی خود را در این زمینه به اداره کل پذیرش موسسات و دفاتر بیمه ای بیمه مرکزی ارسال نمایند تا مورد بررسی قرار گیرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به رتبه اول وزارت متبوع در پنجمین دوره ارزیابی فناوری اطلاعات کشور تاکید کرد:

طی دو سال آینده باید بستر مناسبی برای اجرای اقتصاد هوشمند فراهم كنیم

 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در این جلسه که با حضور اعضاء و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور برگزار شد ، با تقدیر از تلاشهای صورت گرفته و با اشاره به نقش محوری گزارش تحلیلی نتایج پنجمین دوره ارزیابی فناوری اطلاعات در شناسایی نقاط قوت و ضعف وزارت امور اقتصادی و دارایی در این حوزه، اظهار داشت: با وجود اینکه در ارزیابی صورت گرفته، ستاد وزارتخانه و دستگاههای اجرایی تابعه حائز رتبه برتر شده اند اما نباید در جایگاه فعلی متوقف ماند.

وی افزود: ما مرحله دشواری را پیش رو داریم و باید با نگاه به آینده برنامه ای برای ارتقاء بیشتر طراحی کنیم تا در افق دو ساله بتوانیم بستر مناسبی برای اجرای اقتصاد هوشمند فراهم سازیم.

دژپسند تاکید کرد: برای تحقق این امر، باید کارگروه های عملیاتی با مشارکت حداکثری صاحبنظران فعال شوند و ضمن ارائه برنامه های دقیق، فرآیندهای اجرایی، بطور مستمر مورد پایش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، ارائه خدمات بصورت الکترونیکی را در سرویس های متعدد و با کیفیت بالایی انجام داده است، افزود: شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات باید در راستای بهبود مستمر کیفیت خدمات الکترونیکی، نسبت به ارائه گزارشهای تحلیل عملکرد منصفانه و دقیق و بازخورد مناسب به ستاد و سازمانهای تابعه همکاری لازم داشته باشند.

در ادامه، علی عبدالهی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند و دبیر شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات وزرت متبوع ضمن تقدیر از گزارش ارائه شده، اظهار داشت: با توجه به مدل بلوغ ۵ مرحله ای و با اشاره به این موضوع که وزارت اقتصاد در دو مرحله یکپارچگی و مشارکتی نیاز به بهبود بیشتری دارد، پروژه ها و برنامه های مشخص متناسب با ارتقاء در این دو مرحله در وزارت متبوع تعریف شده و در حال اجرا است.
این گزارش حاکی است، در سومین جلسه شورای راهبری فناوری اطلاعات و ارتباطات که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، گزارش تحلیلی نتایج پنجمین دوره ارزیابی فناوری اطلاعات وزارت متبوع و سازمانهای تابعه توسط دبیر اجرایی شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات ارائه گردید.

بر اساس نتایج ارزیابی مذکور، وزارت امور اقتصادی و دارایی از بین ۱۹ وزارتخانه ارزیابی شده، رتبه اول را در " خدمات دولت الکترونیک" کسب کرده است.

این گزارش می افزاید: از بین ۱۰۵ دستگاه اجرایی که مورد ارزیابی قرار گرفته اند، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان سرمایه گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران و سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی که هر سه از دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی می‏باشند، حائز رتبه های اول تا سوم شده اند.

بر اساس این گزارش، برای اولین بار بعد از سال ۲۰۰۳، وضعیت شاخص EGDI دولت الکترونیکی ایران، در جهان و آسیا در جایگاه بهتر از میانگین قرار گرفته و رتبه ایران در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۶ ارتقاء ۲۰ رتبه ای را تجربه کرده است.
در این جلسه اعضاء ضمن بحث و تبادل نظر در مورد گزارش تحلیلی نتایج پنجمین دوره ارزیابی فناوری اطلاعات و ارتباطات، در خصوص بهبود نحوه ارزیابی دستگاههای اجرایی پیشنهاداتی را مطرح کردند و مقرر شد، تیم ارزیابی در تعامل با وزارتخانه، گزارش های تحلیلی و تفصیلی از وضعیت خدمات الکترونیکی سازمانهای تابعه وزارت ارائه نمایند.

 

نمایندگی بیه آسیا

شرکت خدمات بیمه ای نیک اندیش رو نمایندگی رسمی و رتبه یک از بیمه آسیا ، ارائه دهنده کلیه خدمات بیمه ای به بیمه گذاران محترم.

اطلاعات تماس

تهران بلوار نلسون ماندلا (جردن ) خیابان شهید دستگردی غربی (ظفر ) برج پم پلاک 265 طبقه 9 واحد 3

02188209951-3 / 02188870206-7

info[at]nik-co[dot]com

02188209951

شنبه تا چهارشنبه ۸ الی ۱۶:۳۰ و پنجشنبه ۸ الی ۱۲

Contacts

Tehran Nelson Mandela Blvd. West Shahid Dastgerdi St. Pam Tower , No265 , 9th floor Unit 3.

02188209953

info[at]nik-co[dot]com

02188209951-3

Saturday to Wednesday, 8 am to 16:30pm, and Thursday 8am to 12pm

کلیه حقوق برای خدمات بیمه ای نیک اندیش رو محفوظ می باشد.