اخبار سایت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر نقش خدمات رسانی بیمه، مخالفت خود با اخذ مالیات بر ارزش افزوده از صنعت بیمه را اعلام کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، محمدی گفت: اگر بخواهیم خدمت رسانی را هدف اصلی بیمه ها تعریف کنیم، قطعاً باید مالیات بر ارزش افزوده از بیمه‌ها حذف شود چرا که هدف بیمه‌ها خدمات رسانی به مردم است و نباید این خدمات رسانی به هر دلیلی متوقف شود.

وی تاکید کرد: البته  شرکت‌هایی که فعالیت‌های اقتصادی تجاری زیادی دارند باید مالیات بر ارزش افزوده را پرداخت کنند، اما هدف اصلی بیمه  خدمات رسانی است و باید فاقد مالیات بر ارزش افزوده باشد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در  مجلس با بیان اینکه باید بیمه ها را مورد حمایت قرار داد، اظهارداشت: باید بیمه ها مورد حمایت و کمک قرار گیرند و به سمتی برویم که هزینه بر مردم منتقل نشود.

محمدی انارکی در ادامه با اشاره برضرورت وجود صندوق حوادث طبیعی گفت: صندوق حوادث طبیعی با توجه به شرایط کشور ما ضروری است و در شرایط بحرانی می تواند کمک شایانی به وضعیت اقتصادی کشور نماید.

وی تاکید کرد: این صندوق‌ها باید طوری عمل کنند که مردم هم در نوع فعالیت آنها مشارکت داشته باشند. همچنین دولت نیز باید بر حمایت از صندوق حوادث طبیعی اهتمام بورزد.

 

منبع:روابط عمومی بیمه آسیا

دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، در بازدید از منطقه آزاد ماکو، مناطق آزاد را یکی از پیشران های مهم در برونگرایی اقتصاد کشور دانست.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند که به مناسبت هفته دولت و ‌جهت بازدیدی یک روزه از استان آذربایجان غربی به این استان سفر کرده است، با حضور در منطقه آزاد ماکو، گفت: امسال در شرایطی هستیم که برای ما بحث صادرات بخصوص صادرات غیر نفتی خیلی مهم بوده و عملکرد مناطق آزاد و فلسفه اصلی مناطق آزاد در این رابطه اهمیت دارد.

دژپسند با بیان اینکه باید ظرفیتهای منطقه آزاد به درستی بررسی شود افزود: در شورای گفتگوی استان، نظرات فعالان اقتصادی را هم در رابطه با شرایط و مشکلات اقتصادی و پیشنهاد های آنها برای برون رفت از مشکلات خواهیم شنید.

وی با اشاره به این که در این سفر سعی خواهد شد توشه ای از استان آذربایجان غربی برای سیاستگذاری ملی داشته باشیم گفت: تلاش می کنیم برای حل مشکلات موجود کمک کرده و آن را رفع کنیم.

وزیر اقتصاد از راه اندازی اولین ایکس ری ساخت داخل کشور در گمرک بازرگان خبر داد و گفت: راه اندازی این ایکس ری اولین تجربه تولید داخل بوده و امیدواریم که نتایج بهتری از این سامانه بگیریم و بررسی ساختار آن از دیگر اهداف سفر ما به ماکو است.

دژپسند با اعلام اینکه بقیه گمرکات کشور را هم به ایکس ری تولید داخلی مجهز خواهیم کرد گفت: این کار در حال مطالعه و برنامه ریزی بوده و امروز با ارزیابی این ایکس ری در گمرک بازرگان محقق خواهد شد.

همچنین با حضور وزیر اقتصاد بهره برداری از کارخانه تولید ورق ام دی اف از طریق برچسب زدن رویه ورق خام، با سرمایه گذاری 120 میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرک صنعتی ماکو آغاز شد.

این کارخانه قادر خواهد بود سالانه یک میلیون و 632 هزار متر مربع ورقهای ام دی اف تولید و به بازار عرضه نمایدگفتنی است: با بهره برداری از این کارخانه برای 22 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد شد.

 وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به فلسفه شکل گیری مناطق آزاد در کشور گفت: منطقه آزاد ماکو از لحاظ مساحت به عنوان بزرگ‌ترین منطقه آزاد کشور و بزرگ‌ترین مزیت برای منطقه مطرح است.

وی افزود: اگر مفهوم منطقه آزاد را خوب درک کنیم قابلیت های این منطقه موجب خواهد شد که با ایجاد فرصت های کشاورزی و وجود معادن و صنایع تبدیلی کشاورزی و استخراج معادن و توسعه صنایع تبدیلی و معدنی، شاهد پیشرفت منطقه و استان باشیم.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه یک مزیت دیگر، جاذبه‌های طبیعی منطقه است که می توان در جذب گردشگر خارجی از آن سود برد، افزود: به شرط ایجاد زیرساخت ها و تاسیسات رفاهی و جانبی، مدیریت صحیح گردشگری موجب دست یافتن به این مهم می شود.

دژپسند با بیان اینکه، ظرفیت های موجود در منطقه آزاد ماکو می تواند موجب توسعه بیشتر روابط ایران و ترکیه شود، گفت: منطقه آزاد و گمرک بازرگان می‌تواند به یکی از پیشرانه‌ های برونگرای منطقه تبدیل شود.

وی افزود: این منطقه با دارا بودن 10 درصد خاک استان آذربایجان غربی و شش درصد جمعیت آن، می تواند نقطه اتکا و پرش توسعه اقتصادی استان باشد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: امروزه و در شرایطی که کشور مورد فشار ناجوانمردانه آمریکاست، با همدلی و مدیریت درست منابع بالاخص در دروازه های مرزی، می توان گام های مهمی برای توانمندی اقتصادی و اقتصاد پایدار برداشت. 

وی یادآور شد: در این وضعیت مقام معظم رهبری به زیباترین شکل ممکن، فعالین اقتصادی را رزمندگان این دوره دفاع از وطن ذکر نموده اند.

دژپسند گفت: با شناسایی و رفع اختلالات و مشکلات موجود و تدوین  یک برنامه مدون برای منطقه آزاد ماکو و گمرک بازرگان، شاهد اثرگذاری مثبت آن نه تنها در استان آذربایجان غربی بلکه در کل کشور خواهیم بود.

منبع: شادا

رحیم زارع، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قرار گرفتن ایران جزو 10کشور حادثه خیز دنیا، وجود صندوق حوادث طبیعی را برای کشور ضروری دانست.

زارع، نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی ایران، با تاکید بر ضرورت وجود صندوق حوادث طبیعی گفت: با توجه به شرایط کشور ما این صندوق لازم است و مجلس باید از آن دفاع کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رحیم زارع گفت: بیمه در جهت رونق بخشی به اقتصاد نقش موثری دارد و البته ارزش افزوده که در بیمه وجود دارد در خیلی از موارد مربوط به صنعت نیست.

وی افزود: به اعتقاد بنده در جا‌هایی که ارزش افزوده مرتبط با بیمه در حوزه صنعت مد نظر است باید با نرخ ترجیحی ۳ درصد و یا به کل به آن‌ها معافیت بدهیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: در جا‌هایی که مربوط به بخش‌های غیر صنعت است باید مالیات پایین پرداخت شود لذا این امر می‌تواند به رونق تولید کمک کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به صندوق حمایت از حوادث طبیعی گفت: ما جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز دنیا هستیم لذا این صندوق‌ها می‌تواند موثر باشد و مردم باید این صندوق ها را مد نظر قرار داده و مجلس هم باید از این صندوق ها حمایت کند.

 

منبع:اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی ج.ا.ا

قیمت سهام شرکت بیمه آسیا در سال 98 با اقبال سهامداران روبه رو شده و طی 85 روز کاری نزدیک به دو برابر و معادل 90 درصد رشد داشته‌است.

به گزارش بانکداری ایرانی ، قیمت سهام شرکت بیمه آسیا، در اولین روز معاملات در سال 98 معادل 1751 ریال بود اما بعد از 85 روز کاری ، قیمت هر سهم در آخرین روز کاری 3300 ریال شده که نشان از رشد نزدیک به دو برابری داشته است.

یکی از دلایل رشد 90 درصدی قیمتسهام بیمه آسیابه انتشار صورت‌های مالی موفق شرکت مرتبط بوده  و به رشد سود محقق‌شده بیمه آسیا در سال 97 بر می‌گردد.

این شرکت در سال 97 بیش از 44 هزار و 373 میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده که نسبت به رقم 35 هزار میلیارد ریالی در سال 96 رشدی 27 درصدی داشته است.

بر اساس این حق بیمه تولیدی بیمه آسیا 38 هزار و 606 میلیارد ریال درآمد داشته است.

با وجود این عملکرد، سود عملیاتی شرکت 611  میلیارد ریال و سود خالص سایر درامدهای غیر بیمه ای 33 میلیارد ریال بوده که در نهایت  منجر به تحقق سود خالص شرکت 644 میلیارد ریال شده‌است.

بر اساس سود خالص 644 میلیارد ریالی سود هر سهم 280 ریال شده که نسبت به سال قبل از آن با سود 190 ریالی نزدیک به 50 درصد رشد داشته است.  

علاه بر این سود انباشته شرکت با رشد 51 درصدی از رقم 623 میلیارد ریال به 941 میلیارد ریال رسید.  

عملیات درآمدزایی  بیمه آسیا در سال 97 رشد چشمگیری داشته است.

سرمایه گذاری کوتاه مدت شرکت بیمه آسیا با رشد81 درصدی به مبلغ 10 هزار و 118 میلیارد رسید. همچنین  سرمایه‌گذاری بلندمدت شرکت نیز رشد 45 درصد داشته و به مبلغ 9 هزار و 851 میلیارد ریال رسید.

علاوه بر این، حق بیمه تولیدی شرکت در چهارماهه منتهی به 31 تیر 98 به مبلغ 18 هزار و 230 میلیارد ریال رسیده که برای این میزان تنها هشت هزار و 512 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده و نسبت خسارت شرکت به رقم 46 درصد رسیده که یکی از بهترین نسبت های خسارت در صنعت بیمه ایران است چرا که اغلب شرکت‌ها دارای نسبت خسارت بالاتر از رقم 80 درصد هستند.

بنابراین بر اساس این عملیات سهام شرکت بیمه آسیا با اقبال سهامداران مواجه شده و به دلیل افزایش تقاضای سرمایه‌گذاران رشد نزدیک به 90 درصد را تجربه کرد.
 
منبع:بانکداری ایرانی

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت، شرایط کنونی بورس به گونه‌ای است که می‌توان از آن به عنوان تکیه‌گاهی برای تامین مالی بخش خصوصی و رونق تولید یاد کرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، تعمیق یافتن بازار سرمایه در کشور را از دستاوردهای مثبت اقتصاد کشور در یک سال گذشته دانست.

 

وی ضرورت ورود نقدینگی در بورس را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه، ورود نقدینگی به بورس از جمله راه هایی است که می تواند کمک کننده به بخش تولید باشد، گفت: در یک سال گذشته تمرکز خاصی بر روی این سیاست وجود داشت که تاکنون این اقدام با موفقیت همراه شده است.

 

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، دولت در تلاش است تا زمینه های لازم برای واگذاری دارایی‌های خود و  بانک‌ها را فراهم کند که از این راه فعالان بورس با تنوع بیشتری در معاملات روبرو خواهند شد.

 

وی پیرامون بازارهای موازی با بورس هم توضیح داد: با توجه به اینکه صاحبان وجوه نقد، سرمایه گذاری در بازار بورس را ترجیح می‌دهند، بنابراین در صورت حفظ پایداری بورس، به تدریج زمینه جمع آوری بازارهای اختلال‌زا فراهم خواهد شد.

 

وزیر اقتصاد، بازار ارز به عنوان بازاری با ریسک بالا مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: رشد بورس، مانع ورود سرمایه ها به سمت این بازار و دیگر بازارهای مشابه خواهد شد.

 

دژپسند با بیان اینکه افزایش قابل توجه درآمدهای مالیاتی و رعایت حال بنگاه‌های اقتصادی از جمله مسایلی است که باید امسال مورد توجه قرار بگیرند، افزود: بنگاه‌های اقتصادی در شرایطی قرار دارند که چنانچه خیلی به آنها فشار وارد شود، ممکن است با مشکل روبرو شوند.

 

وی با اشاره به تنگناهای موجود در اقتصاد کشور یادآور شد، امسال باید مراقبت کرد تا اهرم قرار دادن مالیات، مزاحمتی برای درآمدهای دولتی و همچنين فعاليت هاي بخش خصوصی ایجاد نکند.

 

منبع: شادا

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تاکید بر اینکه درآمدهای مالیاتی در پنج ماه نخست امسال بالغ بر سی و پنج درصد رشد داشته است، گفت: اکنون تلاش می شود تا حقوق قانونی دولت از افرادی که به دنبال فرار از پرداخت مالیات هستند، اخذ شود و در این زمینه عملکرد قابل قبولی داشته ایم.

 

دژپسند در پاسخ به سوالی مبنی بر علت توقف رمزهای یکبار مصرف بانک‌ها گفت: اجرای این اقدام متوقف نشده و بانک مرکزی اخیرا توصیه هایی به بانک ها برای اجرای این اقدام داشته است، گرچه، در اوایل کار باید اقدامات ترغیبی برای مردم صورت گیرد.

 

دژپسند درارتباط با اتصال پزشکان به سامانه جامع مالیاتی نیز گفت: پزشکان اقشار فرهیخته جامعه محسوب می شوند و نسبت به ضرورت تامین مالی دولت برای اداره جامعه آگاهی دارند و در هر صورت  قانون برای همه اقشار لازم الاجراست.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی پیرامون موضوع مالیات گریزی هم توضیح داد: اکنون از میزان مالیات گریزی کاسته شده و اعداد برآوردي مختلفی در این رابطه تا ۳۰ الی ۴۰ هزار میلیارد تومان اعلام شده است.

بيمه آسيا براي سیزدهمین سال متوالي خبرنگاران حوزه بيمه رسانه هاي جمعي کشور را تحت پوشش بيمه حوادث گروهي قرار داد.

روابط عمومي بيمه آسيا در اطلاعيه اي با تبريک روز خبرنگار به تمامی فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی، اعلام کرد: خبرنگاران حوزه بيمه رسانه هاي جمعي کشور برای سیزدهمین سال متوالی به مدت يک سال از تاريخ 1398/5/17 تا 1399/5/17در مقابل فوت، نقص عضو يا از کار افتادگي براثر حادثه و هزينه هاي پزشکي ناشي از حادثه تحت پوشش بيمه  حوادث گروهي بيمه آسيا قرار دارند.
بنا براين اطلاعيه، بيمه آسيا از سال 1386 و برای تقدير ، قدرداني وهمراهی در مواقع بروز حوادث ،خبرنگاران حوزه بيمه رسانه هاي جمعي کشوررا تحت پوشش بيمه حوادث گروهي قرار داده است.

 

 

منبع: روابط عمومی بیمه آسیا

وزیر امور اقتصادی و دارایی از رشد ۳۵ درصدی اعطای تسهیلات بانکی در دو ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا) دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در پنجمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی که در محل استانداری برگزار شد، با اعلام این خبر، افزود: دو سوم تسهیلات اعطایی بانک ها در این مدت، با هدف افزایش سرمایه در گردش و کمک به تولیدکنندگان پرداخت شده است.

دژپسند تصریح کرد: اعطای تسهیلات به طرح های سرمایه گذاری با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت نظام بانکی قرار دارد.

وی تاکید بر اینکه، مقررات زائد و مزاحم فعالیت های بخش خصوصی باید اصلاح شود، اظهار داشت: وزارت اقتصاد براي بهبود محيط كسب و كار مجدانه پیگیر اصلاح و حذف مقررات زائد است که در این زمینه از بخش خصوصی هم انتظار می رود موارد و مقررات زائد را به وزارت اقتصاد اعلام کند.

دژپسند در ادامه گفت: بعد از ابلاغ سیاست های كلي اصل 44 قانون اساسی توسط مقام معظم رهبری،  مسیر حضور پررنگ تر بخش خصوصی در اقتصاد کشور هموارتر شد.

وی با طرح این سوال که چرا بخش خصوصی تاکنون نتوانسته جایگاه واقعی خود را در کشور پیدا کند، افزود: برای محقق شدن سیاست های كلي اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور به بخش خصوصی، هم دولت و هم خود بخش خصوصی باید مجدانه ایستادگی کنند و این از مسائلی است که وزارت اقتصاد با جدیت پیگیری می کند.

دژپسند در بخش دیگری از سخنان خود از واگذاری شرکت های بورسی دولت خبر داد و گفت: برای خرید سهام دولت در چند شرکت بورسی، بخش خصوصی می‌تواند به صورت انفرادی و یا با تشکیل کنسرسیوم به صورت جمعی اقدام کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه با ابراز خوشحالی از افزایش ۱۴۵ درصدی صادرات  استان آذربایجان‌غربی افزود: لازم است با تدوين برنامه اي جامع، پایانه ها  را توسعه دهیم. 

 وی با اشاره به ظرفیت های بالای اقتصادی آذربایجان غربی گفت: در آذربایجان غربی بهترین قابلیت ها و ظرفیت ها وجود دارد و این استان می تواند با بهره گیری از آنها به یک جهش اقتصادی بزرگ دست یابد.

دژپسند اضافه کرد: وجود منطقه آزاد ماکو، گمرگات و پایانه های مرزی متعدد، ظرفیت های بی نظیر کشاورزی، معدنی و گردشگری و وجود صنایع تبدیلی از مهم ترین قابلیت ها و پتانسیل های استان آذربایجان غربی است که بهره گیری بهینه از این ظرفیت ها، پيشرفت و توسعه پایدار را برای این استان بدنبال خواهد داشت. 

 

منبع: شادا

بیمه آسیا 10 میلیارد ریال به عنوان علی الحساب خسارت وارد شده به کارخانه بهار خواب استان مازندران را پرداخت کرد.

به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا با حضور در محل کارخانه، چک 10 میلیارد ریالی را به مدیر کارخانه بهارخواب تحویل داد.
این گزارش می افزاید: در پی اعلام خسارت از سوی شرکت بهارخواب، واقع در شهرک صنعتی شماره یک شهر ساری که طی حادثه ای دچار آتش سوزی شد، کارشناسان متخصص بیمه آسیا بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند و به برآورد میزان خسارت پرداختند.
بنا بر این گزارش و با توجه به اهمیت موضوع و خط مشی بیمه آسیا در پرداخت خسارت کارخانجات تولیدی در کوتاه ترین زمان ممکن در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری در سال "رونق تولید"، چک 10 میلیارد ریالی به عنوان علی الحساب خسارت وارد شده به کارخانه بهارخواب، تحویل مسئولان این کارخانه شد.
گفتنی است معاون بیمه های اموال، مدیر بیمه های آتش سوزی، سرپرست منطقه شش و مشاور و مدیر دفتر مدیرعامل، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا را در این سفر همراهی می کردند.
 
 
منبع: روابط عمومی بیمه آسیا

هوش مصنوعی (Artificial intelligence) با جمع آوری انواع جدیدی از داده ها و به دست آوردن بینش هایی که می تواند تأثیر مثبتی بر مصرف کنندگان بگذارد، چه بر اساس هویت فردی و چه گروهی ، دنیایی از فرصت ها را برای صاحبان مشاغل ایجاد کرده است. هر یک از این فرصت های جدید می توانند از طریق رابط های کاربر در فرانت اند (front-end) با مصرف کنندگان تعامل داشته باشند یا برای ارائه اطلاعات به مصرف کنندگان از طریق توسعه بخش بک اند (back-end) کار کنند. به عنوان مثال می توان به ربات های چت مشتری ، توصیه های محصول ، ایجاد محتوا و آموزش، و همچنین تحلیل پیش بینی در گزارش اشاره کرد.

یکی از مهمترین راه هایی که می توان از هوش مصنوعی  دربازاریابی دیجیتالاستفاده کرد ، افزایش ارزش برنامه هایوفاداری مشتریبرای مشاغل و مصرف کنندگان است. خرده فروشان به منظور به دست آوردن سود بیشتر جوازی را در نظر می گیرند از قبیل تخفیف ها و کوپن ها ، مشتریان نیز  اغلب مایل به ارائه اطلاعات – سن و مکان جمعیتی ، عادات خرید و ترجیحات خود هستند – از فناوری های هوش مصنوعی همچنین می توان برای پیش بینی چگونگیرفتار مشتریهای خاص و همچنین کلیهمصرف کنندگاندر یک جغرافیای خاص استفاده کرد. این تسهیلات به ابتکارات بازاریابی در آینده پاسخ خواهد داد.

با توجه به اینکه به دست آوردنمشتریجدید پنج برابر بیشتر از آنچه که برای حفظ مشتری موجود انجام می دهد هزینه لازم دارد ، این برنامه های پاداش شخصی سازی شده با هوش مصنوعی برای حفظ مشتری مهم هستند. استفاده از هوش مصنوعی برای جمع آوری و تفسیر داده های مشتری به خرده فروشان این امکان را می دهد تا تجارب کاملاً سفارشی ایجاد کنند ، به طوری که هر مشتری با دریافت پیشنهادات شخصی و مشوق های خرید ، بهبازار هدفیبا مشخصه های خاص خود تبدیل می شود.

 

یکی از اعضای شورای آژانس فوربسForbes ، به نام Natacha Gaymer-Jones بنیانگذار و مدیر عامل بازاریابی عملکرد SWOON ، یکآژانس بازاریابیمستقر در لس آنجلس است. مدیر اجرایی بازاریابی و تبلیغات دیجیتال با سابقه ای که با نام های بزرگی همچون Ford ، GM ، Beats by Dre ، Nike ، Pepsi ، BMW ، Intuit ، Honda ، Volvo ، Fox ، Mattel و Sony همکاری کرده است ، در حال حاضر با این مرکز قرارداد دارد. تبدیلکمپین های بازاریابیبه موتور های رشد فشرده. او معتقد است که کلید موفقیت او اجرای دقیق فن آوری های توسعه محصول سریع واتوماسیون بازاریابیاست که امکان بازگشت مداوم سرمایه گذاری های مشتری را فراهم می آورد.

گایمر جونز معتقد است ایجاد بینش صحیح در مورد هوش مصنوعی و بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است زیرا هوش مصنوعی ، و همچنین برنامه های فعلی و آینده آن ، معمولاً به اشتباه تعبیر می شود. “بسیاری از مردم بر این باورند که اجرای هوش مصنوعی در کارزارهای بازاریابی یا فرآیند های تجاری خود ، نیاز به هوش واقعی انسان را جایگزین می کند ، اما اصلاً این طور نیست. در عوض ، هوش انسانی می تواند برای تقویت هوش مصنوعی استفاده شود. ممکن است یک نفر استدلال کند که انسان ها هنوز هم باید به عنوان حاکم هوش مصنوعی خدمت کنند.”

فناوری هوش مصنوعی به گونه ای طراحی شده است که بسیاری از وظایف روزمره و تکراری انسان را در حال حاضر انجام می دهد ، اما این اتوماسیون به استراتژی ها و نظارت بر طراحی انسانی نیاز دارد. همچنین قدرت مغز انسان را آزاد می کند تا خلاقانه تر و مفید تر فکر کند ، که در نهایت ممکن است شغل بیشتری نسبت به مشاغل حذف شده ایجاد کند. مجمع جهانی اقتصاد پیش بینی می کند که فن آوری های جدید ماشینی و الگوریتمی هفتاد و پنج میلیون شغل را از بین می برد و دد عین حال باعث ایجاد صد و سی و سه میلیون شغل جدید تا سال ۲۰۲۲ خواهد شد.

گایمر جونز می گوید: “این باور غلط است که ایمنی هوش مصنوعی  به خودی خود همیشه نتایج بهتری از آنچه یک انسان می تواند به تنهایی انجام دهد ، حاصل می کند.” به عنوان مثال ، اگر نوع اشتباه هوش مصنوعی در هر استراتژی بازاریابی دیجیتال ثابت شده باشد ، می تواند بهمنی از تجربیات بد مشتری ایجاد کند و تمامی سازمان را نابود کند . داده های بد می توانند برای یک مارک تجاری و هر نوع کسب و کاری ویران کننده باشند. نظارت انسان می تواند (و باید) از آن پیامد های منفی جلوگیری کند. “

هوش مصنوعی به طور مداوم در حال رشد و پیشرفت است. گایمر-جونز مشاغلی را توصیه می کند که همچنان از این روند بر حذر داشته و پیاده سازی هوش مصنوعی را در استراتژی های بازاریابی دیجیتالی خود قرار دهند تا ضمن دستیابی به بینش های حیاتی مصرف کننده ، تجربه بهتری برای مشتری داشته باشند. او با این وجود به صاحبان برند های معتبر هشدار می دهد تا اطمینان حاصل کنند که استراتژی هوش مصنوعی آن ها قبل از گسترش محصول و  کسب معروفیت به خوبی توسعه یافته است.

“استراتژی های غیر مسئولانه و عجولانه هوش مصنوعی می توانند صدمات بیشتری را نسبت به منافع آن وارد کنند ، بنابراین اجرای هوش مصنوعی  هرگز نباید به آرامی انجام شود. در عوض ، توسعه هوش مصنوعی باید به صورت جامع مورد بررسی قرار گیرد ، زیرا این امر بر کل استراتژی تجاری شما ، ملاحظات اخلاقی و حقوقی شرکت شما و نحوه فروش محصولات تان به جهان تأثیر خواهد گذاشت.”

 

منبع: ریسک نیوز

نمایندگی بیه آسیا

شرکت خدمات بیمه ای نیک اندیش رو نمایندگی رسمی و رتبه یک از بیمه آسیا ، ارائه دهنده کلیه خدمات بیمه ای به بیمه گذاران محترم.

اطلاعات تماس

تهران بلوار نلسون ماندلا (جردن ) خیابان شهید دستگردی غربی (ظفر ) برج پم پلاک 265 طبقه 9 واحد 3

02188209951-3 / 02188870206-7

info[at]nik-co[dot]com

02188209951

شنبه تا چهارشنبه ۸ الی ۱۶:۳۰ و پنجشنبه ۸ الی ۱۲

Contacts

Tehran Nelson Mandela Blvd. West Shahid Dastgerdi St. Pam Tower , No265 , 9th floor Unit 3.

02188209953

info[at]nik-co[dot]com

02188209951-3

Saturday to Wednesday, 8 am to 16:30pm, and Thursday 8am to 12pm

کلیه حقوق برای خدمات بیمه ای نیک اندیش رو محفوظ می باشد.