اخبار سایت

بیمه آسیا در پی شیوع بیماری کرونا، به منظور کاهش ترددها و جلوگیری از اتلاف وقت بیمه گذاران خود، معرفینامه های درمانی را در استان تهران به صورت کاملا آنلاین ارائه می کند.

به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا، بنا بر دستور مدیرعامل بیمه آسیا و با تمهیدات  مدیریت بیمه های درمان این شرکت، از این پس بیمه شدگان بیمه های درمان بیمه آسیا، می توانند از طریق شماره های تلفن همراه۰۹۹۱۲۷۰۳۳۹۰ -۰۹۹۱۲۷۰۳۳۹۱-۰۹۹۱۲۷۰۳۳۹۲ نسبت به دریافت معرفینامه مراکز درمانی طرف قرارداد غیر آنلاین استان تهران اقدام کنند.

بنابر این گزارش، بیمه شدگان بیمه آسیا می توانند تصویر دستور پزشک معالج،  صفحه اول دفترچه درمانی و تصویر صفحه اول دفترچه درمانی بیمه شده اصلی، درخواست خود را از طریق تلفن همراه و با استفاده از برنامه های فضای مجازی به شماره های فوق ارسال کرده و تایید صدور معرفینامه خود را دریافت کنند. 

این گزارش می افزاید: مراکز طرف قرارداد آنلاین بیمه آسیا ،آماده پذیرش بیمه شدگان بدون صدور معرفینامه هستند و ارائه معرفی نامه از طریق شماره تلفن همراه، برای مراکز درمانی غیر آنلاین است.

گفتنی است ،فهرست این مراکز در سایت شرکت بیمه آسیا به نشانی www.bimehasia.com ( قسمت مراجع درمانی ) قابل مشاهده است.

توسعه همكاری های تجاری دو كشور می تواند از طریق افزایش مناسبات فرهنگی-آموزشی و به عنوان مثال، توسعه گردشگری نیز در دستور كار قرار گیرد/ با وجود تنگنا های موجود، می توانیم با یك برنامه منسجم، سطح همكاری های متقابل ایران و استرالیا را ارتقاء دهیم/ سفیر استرالیا در تهران نیز طی سخنانی در این دیدار، برای توسعه همكاری های دو كشور ابراز آمادگی كرد

خانم "لیندال ساکس" سفیر کشور استرالیا در تهران با وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان دیدار کرد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در این دیدار که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با تبریک به مناسبت انتصاب سفیر جدید کشور استرالیا در کشورمان، ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور در دوره مسئولیت خانم ساکس به بالاترین سطح به لحاظ همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی- آموزشی توسعه یابد.
دژپسند با اشاره به روابط خوب فرهنگی-آموزشی ایران و استرالیا و حضور تعداد قابل توجهی از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در این کشور، اظهار داشت: توسعه همکاری های تجاری دو کشور می تواند از طریق افزایش مناسبات فرهنگی و به عنوان مثال، توسعه گردشگری در دستور کار قرار گیرد.

وزیر اقتصاد با اشاره به مزیت های نسبی و موقعیت ممتاز ایران برای سرمایه گذاری و نیز موقعیت ژئوپولتیک آن در منطقه، گفت: با وجود تنگنا های موجود، می توانیم با یک برنامه منسجم، سطح همکاری های متقابل ایران و استرالیا را ارتقاء دهیم.
دژپسند یادآور شد: البته برای ایجاد این جهش و توسعه همکاری ها باید سه توافق نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، همکاری های گمرکی و سرمایه گذاری خارجی بین دو کشور به امضا برسد که با توجه به جمعیت بالای ایرانیان در استرالیا، می توان توافقنامه همکاری های بیمه ای را نیز به آن افزود.
وزیر اقتصاد کشورمان همچنین برای برگزاری نشست مشترک بین سرمایه گذاران و تجار ایرانی و استرالیایی در کشور مان در آینده نزدیک اعلام آمادگی کرد.
این گزارش حاکی است، "لیندال ساکس" سفیر کشور استرالیا در تهران نیز طی سخنانی در این دیدار، برای توسعه همکاری های دو کشور ابراز آمادگی کرد.

رویكرد دولت و بویژه وزارت اقتصاد جبران كاهش درآمدهای نفتی و تأمین مالی خزانه از طریق فشار بر بخش خصوصی خوش حساب، منضبط و شناسنامه دار نیست/ افزایش درآمدهای مالیاتی را از طریق تعریف پایه های جدید مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و ساماندهی معافیت های مالیاتی در حال پیگیری هستیم/ معافیت صادرات غیر نفتی را منوط به برگشت ارز حاصل از صادرات كرده ایم تا از این طریق منابع مورد نیاز واردات كالا به كشور نیز تأمین شود/ برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه تولید و اقتصاد كشور، می تواند در شتاب بخشی به رشد اقتصادی كشور نقش آفرین باشد/ طی یازده ماهه سال جاری حدود ۳۹/۷میلیارد دلار واردات كالا به كشور داشته ایم كه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد همراه بوده است و در مدت مذكور نیز حدود ۳۸/۸ میلیارد دلار صادرات داشته ایم/ اجلاسFATF در حال برگزاری است و موضوع ایران احتمالا به عنوان دستور كار فردای این اجلاس مورد بررسی قرار می گیرد/ تحولات نرخ ارز در روز‌های اخیر ارتباطی با طرح موضوع ایران در جلسه اخیر FATF ندارد

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نود و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در رابطه با درآمد های مالیاتی پيش بيني شده در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹، تأکید می کنم رویکرد دولت و بویژه وزارت اقتصاد این نیست که کاهش درآمدهای نفتی و تأمین مالی خزانه از طریق فشار بر بخش خصوصی خوش حساب، منضبط، و شناسنامه دار جبران شود.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند در این نشست که با حضور فعالان بخش خصوصی و نمایندگان دستگاه های اجرایی در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: افزایش درآمدهای مالیاتی را از طریق تعریف پایه های جدید مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و ساماندهی معافیت های مالیاتی در حال پیگیری هستیم.

وی تصریح کرد: از اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ، اصناف، تعاون و ... در سراسر کشور که در بطن اقتصاد کشور فعالیت دارند، درخواست داشته و داريم که برای مبارزه با فراریان مالیاتی و همچنین تعریف پایه های جدید مالیاتی و سایر حوزه های مربوط با ارايه پيشنهادات مشخص به وزارت اقتصاد کمک کنند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: طی یکسال اخیر تلاش کردیم از مالیات به عنوان ابزار سياست گذاري اقتصادی نیز استفاده نمائیم.

دژپسند با بیان اینکه باید از کوچ نقدینگی به فعاليت هاي اختلال زا و نوسانات غیر منطقی و غیر اصولی در بازارهای ارز، طلا و کالاها جلوگیری کنیم خاطرنشان کرد: در این رابطه از مالیات به عنوان ابزار اقتصادی برای مقابله با فعالیت های اختلال زا در اقتصاد کشور که برای بخش خصوصی سم است به خوبی استفاده شد.

وی افزود: طی یکسال اخیر تلاش کردیم از مالیات و معافيت مالياتي به عنوان ابزاري براي  بازگشت ارز حاصل از صادرات استفاده نمائیم؛ بر همين اساس صادرات غیر نفتی را معاف از مالیات می دانیم، ولی برخورداري از اين معافیت را منوط کرده ایم به برگشت ارز حاصل از صادرات، تا از اين طريق منابع مورد نیاز واردات کالا به کشور نیز تأمین شود.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: بر اين باوريم كه برگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه تولید و اقتصاد کشور، مي تواند در شتاب بخشي به رشد اقتصادي کشور نقش آفرين باشد.

گفتنی است در نود و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد، موضوعات مطرح در دستور كار مورد بحث و بررسي و تصميم گيري قرار گرفت.
از جمله اين موضوعات مي توان به  "بررسی و تاييد پیش نویس آیین نامه ساماندهی تشکل های اقتصادی مبتنی بر تکلیف مقرر در تبصره 2 بند الف ماده 4 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی، مصوب خرداد 1398 جهت ارسال به هیئت وزیران"، اشاره كرد.

این گزارش می افزاید، در این نشست که با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی و قوای مقننه و قضائیه برگزار شد، فعالان اقتصادی نسبت به طرح مسائل و مشکلات خود اقدام و وزیر اقتصاد نیز دستورات لازم را به بخش های مرتبط  صادر نمود.

بر اساس این گزارش وزیر اقتصاد در حاشیه نود و سومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: در شرایطی که دشمن تمام نیروهایش را برای بسته شدن ورود منابع به کشور صرف کرده است، طی یازده ماهه سال جاری  حدود ۳۹/۷میلیارد دلار واردات کالا به کشور داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد همراه بوده است و در مدت مذکور نیز حدود ۳۸/۸ میلیارد دلار صادرات داشته ایم.

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اجلاس FATF با بیان اینکه اجلاسFATF در حال برگزاری است و موضوع ایران احتمالا به عنوان دستور کار فردای این اجلاس مورد بررسی قرار می گیرد ، افزود: تحولات نرخ ارز در روز‌های اخیر ارتباطی با طرح موضوع  ايران در جلسه  اخير FATF ندارد.

شرکت های بیمه ای به بلوغ قابل قبولی رسیده اند و هم اکنون با تشکیل کنسرسیوم های منسجم توانسته اند از تحریم ها عبور کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در یک نشست ویژه خبری سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: خوشبختانه در حال حاضر هیچ ریسک بزرگی در کشور بدون طراحی پوشش بیمه ای وجود ندارد و صنعت بیمه قادر است تمامی ریسک های موجود را پوشش دهد.
رییس کل بیمه مرکزی با تشریح عملکرد بیمه در ده ماه گذشته از رشد شاخص ها در تمامی فعالیت های بیمه ای خبر داد و اظهار داشت: فضای رقابتی در صنعت بیمه به توسعه این صنعت کمک می کند و در همین راستا ساز و کارهای نظارتی جایگزین وضع تعرفه ها شده و ساز و کار مربوط به نرخ فنی و شرایط حرفه ای بیمه نامه ها از سوی نهاد ناظر به دقت کنترل می شود.
وی از حساسیت بیمه مرکزی برای مشارکت در بخش اتکایی اجباری و اختیاری خبر داد و تصریح کرد: نهاد ناظر به عنوان یکی از شرکای اقتصادی شرکت های بیمه در بخش اتکایی، از قبول بیمه نامه هایی که توجیه فنی و اقتصادی ندارند، خودداری خواهد کرد.
رییس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود به جهش قابل توجه ضریب نفوذ بیمه در سال های اخیر نسبت به پیش از انقلاب اشاره کرد و افزود: در قیاس تطبیقی وضعیت صنعت بیمه، شاخص هایی نظیر جمعیت، میزان تورم و رشد اقتصادی مهم است که با در نظر گرفتن این مسائل می توانیم افزایش ضریب نفوذ بیمه را یک دستاورد قابل قبول ارزیابی کنیم.
وی با ارائه گزارشی از سفر خود و اعضای هیات عامل و مدیران ارشد صنعت بیمه، به استان سیل زده سیستان و بلوچستان از اعطای کمک ده میلیارد ریالی شرکت های بیمه خارج از موارد تعهد شده، از پایبندی این صنعت به مسئولیت اجتماعی اشاره کرد و افزود: صنعت بیمه به موازات ایفای مسئولیت اجتماعی خود پروژه های فرهنگسازانه را با جدیت دنبال می کند و تاکنون در این مسیر گام های بلندی برداشته شده است.
رییس کل بیمه مرکزی، پوشش اندک بیمه ای در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان را از نشانه های توسعه نیافتگی صنعت بیمه یاد کرد و گفت: در سیل ابتدای امسال که بخشی از استان های گلستان، لرستان و خوزستان را دچار آسیب کرده بود پوشش بیمه ای وسیع تری را شاهد بودیم، اما متاسفانه سهم این استان از پوشش بیمه ای بسیار اندک بود.
وی فرایند توسعه بیمه را فرایندی بی حد و مرز دانست و تاکید کرد: در حال حاضر برنامه زنگ بیمه و اجرای کارهای هنری و نمایشی در سطح مدارس ادامه دارد و شرکت های بیمه ای نیز در کنار نهاد ناظر به ایفای رسالت فرهنگی خود در استان های سراسر کشور می پردازند.
رییس شورای عالی بیمه از ادامه تلاش های نهادناظر بیمه و سایر ارکان دولت برای حذف مالیات بر ارزش افزوده محصولات بیمه ای سخن گفت و افزود: تاکنون در دو بخش بیمه های درمان و بیمه های زندگی این بخشودگی مالیاتی اعمال شده و امیدواریم به تدریج محصولات دیگر بیمه ای نیز از این معافیت برخوردار شوند.
وی ثبات مدیریتی و همچنین همدلی روابط عمومی ها و رسانه ها را از عوامل موثر در توسعه صنعت بیمه توصیف کرد و افزود: جریان شفاف اطلاع رسانی مستلزم همبستگی روابط عمومی های صنعت بیمه و اصحاب رسانه است و این ارتباط باید بیش از پیش تقویت شود.
دکتر سلیمانی تاکید کرد: یکی از مهمترین دلایل رشد اندک ضریب نفوذ بیمه، توسعه نیافتگی فرهنگ بیمه ای به شمار می رود که باید برای ایجاد تحول در آن راهکارهایی اندیشید.
رییس کل بیمه مرکزی ایراز امیدواری کرد با مهار تورم و تحول اقتصادی، محصولات بیمه ای با قیمت ارزان تری به دست مصرف کننده برسد تا افراد بیشتری از جامعه از ظرفیت های این صنعت بهره مند شوند.
سلیمانی از گسترش شبکه های آی تی و نظام خودکنترلی و استقرار داشبوردهای مدیریتی در تمامی شرکت های بیمه خبر داد و گفت: با ورود استارت آپ ها تحولی در عرصه فروش بیمه نامه ایجاد شده و نهادناظر با اعطای کارگزاری های دیجیتالی به این استارت آپ ها رویکرد مثبت خود را به تحولات سایبری در حوزه بیمه نشان داده است.
وی از اجرای کمپین ویژه ای برای کاهش تلفات جاده ای در ماه های پیش روی منتهی به سال جدید، خبر داد و گفت: هر چقدر در زمینه های فرهنگی و پیشگیری از تلفات و خسارات تلاش کنیم باز هم جای کار دارد و امیدواریم در ماه های آتی شاهد کاهش خسارات باشیم.
رییس کل بیمه مرکزی در این نشست به اهمیت گسترش فرهنگ تهیه بیمه نامه های زندگی، توسط تمامی آحاد جامعه تاکید کرد و با اشاره به ویژگی های بیمه نامه های زندگی، تصریح کرد: افزایش ضریب نفوذ بیمه در گرو توسعه بیمه های زندگی است و با روندی که شرکت های بیمه در پیش گرفته اند و حمایتی که از سوی رسانه ها می شود ان شاءالله تا پایان برنامه ششم توسعه به هدفگذاری ضریب نفوذ هفت درصدی نزدیک خواهیم شد.
وی تشویق و ترغیب مردم را به خرید بیمه نامه های متنوع، نوعی فرهنگسازی دانست و افزود: سرمایه اصلی صنعت بیمه اعتماد مردم است و تلاش می کنیم با ایفای به موقع تعهدات خود از این سرمایه بزرگ، صیانت کنیم.
وی درپایان از طراحی بانک اطلاعاتی در شبکه سنهاب خبر داد و به صراحت اعلام کرد: نهاد ناظر اجازه نخواهد داد بیمه گذاران بدهکار به آسانی از شرکت های دیگر بیمه ای نسبت به تهیه بیمه نامه مبادرت کنند.
گفتنی است در این نشست دو ساعته خبرنگاران رسانه های مکتوب، سایت های خبری و صدا و سیما به طرح سوالات خود در زمینه های های بیمه ای، راه اندازی صندوق بیمه های همگانی، آمارهای سالانه صنعت بیمه و موضوعات دیگر پرداختند.

تحقق اهداف سیاست های كلی اقتصاد مقاومتی در جهت رشد پویا و بدون نوسان، در گرو بهره برداری از ظرفیت های موجود و بهره مندی از مدیریت مالی توانمند، پویا و مجهز به دانش روز است/ باید به ارتقای بهره برداری از ظرفیت های خالی موجود در بخش دولت و هم در بخش خصوصی توجه جدی كرد/ مهمتر از حسابرسی رعایت در مدیریت مالی، مدیریت عملیاتی است، مدیران باید مدیریت وجوه را با دقت تحت نظر داشته باشند وزیر اقتصاد در سیزدهمین کنفرانس حسابداران و مدیران مالی و دهمین جایزه ملی مدیریت مالی ایران تاکید کرد: تحقق اهداف سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتی در جهت رشد پویا و بدون نوسان، در گرو بهره برداري از ظرفيت هاي موجود و بهره مندي از مدیریت مالي توانمند، پویا و مجهز به دانش روز است.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند طی سخنانی در این کنفرانس اظهار داشت: دغدغه من چاره انديشي براي يك چالش مهم است، و آن اين است كه آيا از آنچه به عنوان منابع در اختيار داريم، به نحو بهينه استفاده مي كنيم؟

وزیر اقتصاد گفت: بايد به ارتقاي بهره برداري از ظرفيت هاي خالي موجود در بخش دولت و هم در بخش خصوصي توجه جدي كرد و با مولد سازي دارايي هاي مازاد و منجمد، نرخ بهره برداري از ظرفيت ها را افزايش داد.

وی تصریح کرد: مدیران مالی در معرض سخت ترین تصمیمات همچون مدیریت منابع کمیاب مالی قرار دارند، لذا باید بر اساس الگوی شایستگی، افراد واجد شرایط برای ایفای این مسئولیت خطیر انتخاب شوند.

وزیر اقتصاد گفت: مهمتر از حسابرسی رعایت در مدیریت مالی، مدیریت عملیاتی است، مدیران باید مدیریت وجوه را با دقت تحت نظر داشته باشند، این مهم علاوه بر بخش دولتی، در بنگاه های اقتصادی و همچنین نهاد خانواده نیز موضوعیت دارد.

وی افزود: اگر این چرخه را مد نظر قرار دهیم، یقینا بخش قابل توجهی از دغدغه ها مرتفع خواهد شد.

دژپسند یادآور شد: مدیران مالی صرفا مسئول تراز مالی نیستند، بلکه باید به هزینه های ناشی از راکد بودن منابع نیز توجه داشته باشند.

وزیر اقتصاد گفت: مديران مالي بايد از وجود دارایی های راکد نگران باشند و پيشنهاد مشخص براي تبدیل این دارایی ها به دارايي هاي مولد ارايه دهند.

یكسری از كالا‌ها با ثبت سفارش وارد گمرك كشور شده كه به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت، امكان ترخیص آنها وجود ندارد و این موضوع ربطی به عملكرد گمرك ندارد/ تجمیع كالا و مواد، قبل از اظهارنامه گمركی، دپو تلقی نمی‌شود، رسوب مواد اولیه، كالای سرمایه‌ای و مصرفی در گمركات كشور بسیار ناچیز است/ این محدودیت‌ها باعث شده تا ۱۴۰۰ قلم كالا در گمرك باقی بماند و ترخیص نشود، از این تعداد كالا، مهلت برخی از آن‌ها به اتمام رسیده و برخی دیگر جزو كالا‌های لوكس هستند كه قابل ترخیص نیستند و در این ارتباط، نامه‌ای به دولت ارسال كردیم تا این دسته از كالا‌ها، حذف، معدوم و یا در قالب اموال تملیكی بفروش برسند/ در این نامه از دولت خواستیم، سایر كالا‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه، بررسی شده و در صورت لزوم به بازار عرضه شوند

دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان جلسه با نمایندگان‌کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت: یکسری از کالا‌ها با ثبت سفارش وارد گمرک کشور شده که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت، امکان ترخیص آنها وجود ندارد و این موضوع ربطی به عملکرد گمرک ندارد.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران(شادا)، وزیر اقتصاد در پاسخ به سؤالی مبنی بر دپوی مواد اولیه در گمرک جمهوری اسلامی، با بیان اینکه، تجمیع کالا و مواد، قبل از اظهارنامه گمرکی، دپو تلقی نمی‌شود، اظهار داشت: رسوب مواد اولیه، کالای سرمایه‌ای و مصرفی در گمرکات کشور بسیار ناچیز است.
وی ادامه داد: یکسری از کالا‌ها با ثبت سفارش وارد گمرک کشور شده که به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی دولت، امکان ترخیص آنها وجود ندارد و این موضوع ربطی به عملکرد گمرک ندارد.
وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه این محدودیت‌ها باعث شده تا ۱۴۰۰ قلم کالا در گمرک باقی بماند و ترخیص نشود تصریح کرد: از این تعداد کالا، مهلت برخی از آن‌ها به اتمام رسیده و برخی دیگر جزو کالا‌های لوکس هستند که قابل ترخیص نیستند و در این ارتباط، نامه‌ای به دولت ارسال کردیم تا این دسته از کالا‌ها، حذف، معدوم و یا در قالب اموال تملیکی بفروش برسند.
وی افزود: در این نامه از دولت خواستیم، سایر کالا‌ها از سوی دستگاه‌های مربوطه، بررسی شده و در صورت لزوم به بازار عرضه شوند

تفاهم نامه همکاری بین بیمه آسیا و بزرگ ترین پتروشیمی خاور میانه با حضور مدیرعامل بیمه آسیا و مدیر عامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی بیمه آسیا ، تفاهم نامه گسترش همکاری بیمه آسیا و پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) برای سه سال در زمینه ارائه انواع پوشش های بیمه ای امضا شد. 
 در این جلسه، مسعود بادین، نایب رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بیمه آسیا ضمن اشاره به سابقه درخشان  60 ساله بیمه گری این شرکت  ، کسب سطح یک  توانگری مالی با شاخص 145 درصد، برخورداری از شبکه فروش توانمند و حرفه ای بیمه آسیا به عنوان شرکت بیمه ای خوشنام در صنعت بیمه کشور  را از جمله خصوصیات انحصاری  بیمه آسیا برشمرد.
مدیرعامل بیمه آسیا در این جلسه به نقش مهم و موثر بیمه ها در حوزه پتروشیمی و صیانت از سرمایه های ملی کشور  اشاره کرد و افزود: بیمه آسیا آمادگی آن را  دارد که در زمینه ارائه انواع پوشش های بیمه ای از جمله آتش سوزی، مسئولیت، حوادث، عمر و پس انداز و نیز طراحی بیمه نامه های جدید مورد نیاز حوزه پتروشیمی همکاری  وتعامل سازنده داشته باشد.
حمید رضا رستمی،مدیر عامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) در این جلسه، پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) را در صنعت نفت و به خصوص حوزه پتروشیمی پیشرو خواند و ضمن اشاره به رضایت از خدمات  بیمه ای بیمه آسیا و تمدید قرار داد پوشش ییمه ای برای سومین سال متوالی ، اظهار امیدواری کرد با امضای این تفاهم نامه همکاری های فی ما بین گسترش یابد. 
در جلسه امضای تفاهم نامه با پتروشیمی بندر امام خمینی (ره)، اعضای هیأت مدیره ، معاونین مدیرعامل و مدیران فنی بیمه آسیا حضور داشتند.
گفتنی است ،پتروشیمی بندرامام خمینی (ره)در زمینه تولید مواد شیمیایی، آروماتیک‌ها، پلیمرها و ال‌پی‌جی فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۳۵۲ از مشارکت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و شرکت میتسویی تحت نام شرکت پتروشیمی ایران و ژاپن شکل گرفت و در سال ۱۳۶۵ در پی کناره‌گیری شرکت میتسویی از پروژه ساخت مجتمع، کلیه سهام آن توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران خریداری و نام آن به شرکت پتروشیمی بندرامام خمینی (ره) تغییر پیدا کرد. شرکت پتروشیمی بندرامام خمینی(ره) در سال ۱۳۸۹ توسط شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس خریداری شد. دفتر مرکزی و کارخانجات این شرکت در شهر ماهشهر، استان خوزستان مستقر می‌باشد. 

به رغم همه محدودیت های اعمال شده بر اقتصاد كشور، حجم تجارت خارجی كشور در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، اعم از صادرات و واردات، كمترین تغییر را داشته است/ صادرات غیر نفتی كشور در 10 ماهه امسال، 20 درصد به لحاظ وزنی افزایش و 3.6 درصد به لحاظ ارزش، كاهش یافت و این در حالی است كه ما بخاطر درخواست صادركنندگان در سال ١٣٩٧، ارزش پایه صادرات را 30 درصد كاهش داده ایم، بنابراین، باید گفت در مقایسه با كاهش 30 درصدی ارزش پایه، كاهش كمتر از چهار درصدی صادرات غیر نفتی، گویای رشد واقعی ارزش صادرات است/ با وجود حجم بالای فشار دشمن در مسیر ورود منابع مالی به كشور، وزارت اقتصاد با سیاست گذاری در طرف عرضه و تقاضا، از طریق ایجاد ثبات و تقویت بازار سرمایه و همچنین، اعمال معافیت مالیاتی صادرات غیر نفتی و منوط كردن آن به بازگرداندن ارز ناشی از صادرات به كشور، از ابتدای امسال توانست به ایجاد تعادل و ثبات نسبی در بازار ارز كمك كند/ سرمایه گذاری خارجی مصوب در 9 ماهه سال 1398 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با رشد 32 درصدی به 2.3 میلیارد دلار رسید

اظهارات وزیر اقتصاد در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی: به رغم همه محدودیت های اعمال شده بر اقتصاد کشور، حجم تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، اعم از صادرات و واردات، کمترین تغییر را داشته است/صادرات غیر نفتی کشور در 10 ماهه امسال، 20 درصد به لحاظ وزنی افزایش و 3.6 درصد به لحاظ ارزش، کاهش یافت و این در حالی است که ما بخاطر درخواست صادرکنندگان در سال ١٣٩٧، ارزش پایه صادرات را 30 درصد کاهش داده ایم، بنابراین، باید گفت در مقایسه با کاهش 30 درصدی ارزش پایه، کاهش کمتر از چهار درصدی صادرات غیر نفتی، گویای رشد واقعی ارزش صادرات است/با وجود حجم بالای فشار دشمن در مسیر ورود منابع مالی به کشور، وزارت اقتصاد با سیاست گذاری در طرف عرضه و تقاضا، از طریق ایجاد ثبات و تقویت بازار سرمایه و همچنین، اعمال معافیت مالیاتی صادرات غیر نفتی و منوط كردن آن به بازگرداندن ارز ناشی از صادرات به کشور، از ابتدای امسال توانست به ایجاد تعادل و ثبات نسبی در بازار ارز کمک کند/سرمایه گذاری خارجی مصوب در 9 ماهه سال 1398 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، با رشد 32 درصدی به 2.3 میلیارد دلار رسید/در حال حاضر بیش از صد دستگاه اجرایی، به منظور همکاری برای انتقال اطلاعات مربوط به مؤدیان مالیاتی، تفاهم نامه امضا کرده اند که بخش عمده اي از آن نیز در سال 1398 به انجام رسیده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی در جلسه با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به رغم همه محدودیت های اعمال شده بر اقتصاد کشور، حجم تجارت خارجی کشور در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، اعم از صادرات و واردات، کمترین تغییر را داشته است.

به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد در سخنان خود در جلسه با اعضای  کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ارزش صادرات غیر نفتی کشور در 10 ماهه سال 1389 را دارای افزایش 20 درصدی به لحاظ وزنی  و 3.6 درصدی کاهش به لحاظ ارزش اعلام کرد و گفت: در تحلیل این موضوع باید به این نکته توجه کرد که بخاطر درخواست صادرکنندگان در سال ١٣٩٧، ارزش پایه صادرات را 30 درصد، کاهش داده ایم و بنابراین، باید گفت، در مقایسه با کاهش 30 درصدی ارزش پایه، کاهش کمتر از چهار درصدی صادرات غیر نفتی، گویای رشد واقعی ارزش صادرات است.
دژپسند همچنین مجموع واردات کشور در 10 ماهه سالجاری را معادل 35.9 میلیارد دلار و مجموع صادرات را معادل 35.4 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: با وجود برخی نگرانی ها در خصوص احتمال بروز مشکلاتی در واردات کالای هاي اساسی به کشور در ابتدای سال 1398، در 10 ماهه سالجاری حجم واردات این دسته از کالا ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزش، تنها پنج دهم درصد کاهش و از نظر وزنی 7.9 درصد افزایش داشته است.
وی همچنین از رشد 32 درصدی سرمایه گذاری خارجی مصوب در 9 ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و رسیدن آن به مبلغ 2.3 میلیارد دلار خبر داد.
دژپسند با بیان اینکه به رغم حجم بالای فشار دشمن در مسیر ورود منابع مالی به کشور، بخاطر تمهیدات دولت، نرخ ارز، تقریبا به تعادل نسبي رسیده است، گفت: نکته مهم این است که به رغم همه تنگناها، شرایط ثبات بازار ارز،  را تجربه می کنیم.
وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه متولی بازار ارز، بانک مرکزی است، اظهار داشت: با این وجود، با توجه به محدودیت های موجود، ما در وزارت اقتصاد با سیاست گذاری برای طرف عرضه و تقاضا و همچنین اعمال معافیت مالیاتی صادرات غیر نفتی و منوط کردن آن به بازگرداندن ارز ناشی از صادرات به کشور، از ابتدای امسال توانستیم با همکاری خوب صادر کنندگان به تعادل و ثبات نسبی بازار ارز کمک کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از ابزارهای در اختیار وزارت اقتصاد در رابطه با کنترل بازار ارز و سایر بازار ها، رونق بخشیدن به بازار سرمایه است، گفت: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، هم اکنون بازار بورس و اوراق بهادار در وضعیت مناسبی بسر مي برد که این به معنای جذب بخش قابل توجهی از سرمایه های سرگردان در این بازار و در نتیجه، کاهش ورودی به بازار های اختلال زا مثل بازار ارز، سکه و ... است.

وزیر اقتصاد در ادامه، در پاسخ به سوالی در خصوص ساز و کار های این وزارتخانه برای کاهش فرار مالیاتی، تحقق درآمد ها و افزایش پایه مالیاتی، ضمن بيان اقدامات  مربوط اظهار داشت: با کمک و همیاری کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در حال حاضر بیش از صد دستگاه اجرایی، به منظور همکاری برای انتقال اطلاعات مربوط به مؤدیان مالیاتی، تفاهم نامه امضا کرده اند که بخش عمده اي از  آن نیز در سال 1398 به انجام رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به استفاده دولت از اجازه قانونگذار در بودجه سال 1398 کشور مبنی بر انتشار ٤٤ هزار میلیارد تومان اوراق در سال جاری اظهار داشت: پس از اصلاح بودجه و صدور مجوز های لازم، دولت مجددا از تمام ابزار ها استفاده و  15 هزار و 300 میلیارد تومان اوراق را به فروش رساند که این رقم تا پایان بهمن ماه به احتمال زیاد تا 20 هزار میلیارد تومان نیز خواهد رسید.

شورای عالی بیمه در جلسه مورخ ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ در اجرای ماده ۱۷ قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری، «آیین‌نامه بیمه‌های درمان» را مشتمل بر ۲۹ ماده و ۱۶ تبصره تصویب و آن را جایگزین آیین‌نامه شماره ۷۴ و مکمل‌های آن کرد.

براین اساس بیمه شده اصلی مکلف است افراد تحت تکفل خود را بطور همزمان در ابتدای مدت بیمه برای اخذ پوشش معرفی کند. در صورتی که هر یک از افراد تحت تکفل بر اساس مدارک، بیمه تکمیلی معتبر داشته باشند پوشش آنان الزامی نیست.

تبصره دوم بند۴ این آیین‌نامه تاکید کرده است که حداقل ۵۰ درصد از کارکنان بیمه‌گذار باید به طور همزمان تحت پوشش بیمه قرار گیرند. تبصره بعدی این ماده نیز می‌گوید بیمه‌گر تنها در ابتدا یا در زمان تجدید بیمه‌نامه می‌تواند کارکنان بازنشسته و افراد تحت تکفل آنها را بیمه کند.

براساس آیین‌نامه ۹۹ شورای عالی بیمه، ارائه پوشش بیمه درمان به سایر گروه‌ها (از قبیل اصناف، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها) به این شرط مجاز است که بیمه‌گذار پرداخت حق بیمه سالانه را تضمین کند و بیش از ۵۰ درصد از اعضای گروه به طور همزمان بیمه شوند.

پوشش‌های قابل ارائه آیین‌نامه بیمه‌های درمان که در ماده سوم آمده است، موارد زیر را شامل می‌شود:

۱- جبران هزینه‌های بستری، ‌جراحی و Day Care در بیمارستان یا مراکز جراحی محدود.

تبصره- سایر اعمال جراحی مشابه این بند با پیشنهاد سندیکای بیمه‌گران ایران و تایید بیمه مرکزی قابل پوشش است.

۲- هزینه همراه بیمه‌شدگان بستری در بیمارستان که سن بیمار کمتر از ۱۰ سال یا بیشتر از ۷۰ سال باشد.

۳- هزینه آمبولانس و سایر فوریت‌های پزشکی مشروط ‌به بستری‌شدن بیمه‌شده در مراکز درمانی و یا ‌انتقال بیمار بستری شده به سایر مراکز تشخیصی- درمانی طبق دستور پزشک معالج.

براساس این آیین‌نامه، بیمه‌گر می‌تواند با دریافت حق بیمه اضافی موارد زیر را حسب توافق با بیمه‌گذار تحت پوشش بیمه‌ای قرار دهد:

۱- افزایش سقف تعهدات برای هر بیمه‌شده تا دو برابر سقف تعهدات پوشش‌های اصلی برای شیمی درمانی، رادیوتراپی، اعمال جراحی مرتبط با سرطان، قلب، مغز و اعصاب مرکزی و نخاع، دیسک و ستون فقرات، گامانایف، پیوند ریه، پیوند کبد، پیوند کلیه، پیوند مغز استخوان و آنژیوپلاستی عروق کرونر و عروق داخل مغز.

 تبصره – هزینه‌های مورد تعهد این بند از محل افزایش سقف تعهدات مربوط و باقی‌مانده آن از محل سقف تعهدات پوشش‌های اصلی پرداخت می‌شود.

۲- جبران هزینه زایمان اعم از طبیعی و سزارین، تا پنجاه درصد سقف تعهد پوشش‌های اصلی سالیانه مندرج در بند ۱ قسمت الف ماده ۳.

تبصره ۱- دوره انتظار استفاده از پوشش زایمان ۹ ماه است.

تبصره ۲- چنانچه بیمه شده سابقه پیوسته پوشش درمان تکمیلی داشته باشد، دوره انتظار پوشش زایمان اعمال نخواهد شد.

۳- جبران هزینه درمان ناباروری و نازایی شامل اعمال جراحی مرتبط، IUI، ZIFT، GIFT، میکرواینجکشن و IVF تا پنجاه درصد سقف تعهد پوشش‌های اصلی سالیانه مندرج در بند ۱ قسمت الف ماده ۳.

افراد برای اطلاع دقیق از جزییات این آیین‌نامه و اطلاع از چگونگی تحت پوشش قرار گرفتن هزینه‌های پاراکلینیکی می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

نمایندگی بیه آسیا

شرکت خدمات بیمه ای نیک اندیش رو نمایندگی رسمی و رتبه یک از بیمه آسیا ، ارائه دهنده کلیه خدمات بیمه ای به بیمه گذاران محترم.

اطلاعات تماس

تهران بلوار نلسون ماندلا (جردن ) خیابان شهید دستگردی غربی (ظفر ) برج پم پلاک 265 طبقه 9 واحد 3

02188209951-3 / 02188870206-7

info[at]nik-co[dot]com

02188209951

شنبه تا چهارشنبه ۸ الی ۱۶:۳۰ و پنجشنبه ۸ الی ۱۲

Contacts

Tehran Nelson Mandela Blvd. West Shahid Dastgerdi St. Pam Tower , No265 , 9th floor Unit 3.

02188209953

info[at]nik-co[dot]com

02188209951-3

Saturday to Wednesday, 8 am to 16:30pm, and Thursday 8am to 12pm

کلیه حقوق برای خدمات بیمه ای نیک اندیش رو محفوظ می باشد.