اخبار سایت

گزارش لویدز از خطرات كم بيمه گي در بنادر آسیا

براساس گزارش جدید تهیه شده توسط مرکز مطالعات ریسک دانشگاه کمبریج (از طرف پروژه ی مدیریت ریسک با همکاری لویدز لندن)، تنها یک حمله سایبری بزرگ که به بنادر مهم در سراسر منطقه آسیا-اقیانوسیه آسیب می رساند، می تواند تا 110 میلیارد دلار هزینه داشته باشد ، که تنها 8٪ آن می تواند پوشش بیمه ای داشته باشد.

براساس گزارش "حمله شن: ریسک سایبر در بنادر آسیایی اقیانوس آرام" ، هزینه تنها یک حمله سایبری که بر بنادر مهم در سراسر منطقه تأثیر می گذارد، برابر با نیمی از کل بلایای طبیعی طی سال 2018 است.

 

در حالی که هزینه اقتصادی احتمالی چنین رویدادی سرسام آور است، نکته قابل تأمل تر این است که گزارش تخمین می زند 92٪ هزینه ها فاقد پوشش بیمه ای هستند و این امر موجب یک شکاف حمایتی عظیم  101 میلیارد دلاری می گردد.

 

یک سناریوی محتمل که در این گزارش به تصویر کشیده شده، خاطرنشان می کند که حمله از طریق ویروس رایانه ای که توسط کشتی ها انجام می شود، امکان دارد که سوابق پایگاه داده بار واقع در بنادر مهم را در هم آمیزد و بدین سبب اختلالی شدید ایجاد شود. از این گذشته، اتصال جهانی زنجیره عرضه دریایی به این معنی است که علاوه بر این که ضررهای اقتصادی در سراسر جهان احساس می شوند، بر بنادر در منطقه آسیا-اقیانوسیه نیز تاثیر خواهند گذاشت.

 

جالب است که، بر اساس گزارش تجزیه آمار مالی تخمین زده شده به هر بخش، که ناشی از وقوع چنین حمله ای بوده است، بخش حمل و نقل ، هواپیمایی و هوافضا بیشترین آسیب را خواهد دید (در کل 28.2 میلیارد دلار ضرر اقتصادی) و پس از آن تولید (23.6 میلیارد دلار) و سپس خرده فروشی (18.5 میلیارد دلار).

 

بر اساس یافته های این گزارش، ضرر و زیان بهره وری در هر کشوری که دارای تجارت دو جانبه با بنادر مورد حمله باشد، موجب زیان آن ها خواهد گردید. اگرچه آسیا تاثیر پذیرترین منطقه خواهد بود، تخمین زده می شود که متحمل 27 میلیارد دلار ضرر اقتصادی غیرمستقیم بشود، به دنبال 623 میلیون دلار ضرر در اروپا و 266 میلیون دلار در آمریکای شمالی.

با توجه به ضرر و زیان احتمالی صنعت بیمه و بیمه اتکایی از چنین رویدادی، در این گزارش آمده است که پوشش های وقفه در کار (BI) و وقفه در کار احتمالی (CBI)، نقش اصلی را بازی خواهند کرد.

 

در این گزارش آمده است: خسارات بیمه از مناطق مختلفی شامل اپراتورهای بندر، شرکت هایی در زنجیره تأمین و شرکت های لجستیک و حمل و نقل بار حاصل شده است.  

 

جان نیل ، مدیرعامل لویدز بیمه و بیمه اتكایی لندن ، گفت: "ما می دانیم كه بزرگترین دارایی برای شركتها مشهود نیستند، بلكه دارایی های نامشهود هستند. این مورد توسط آخرین تحقیقات لویدز تأیید شده است، که نشان می دهد یک حمله سایبری شدید به بزرگترین بنادر آسیا می تواند تقریباً همان ضرر اقتصادی را به همراه داشته باشد که نیمی از تمام بلایای طبیعی جهان طی سال 2018 ایجاد کردند.

 

وی افزود: با استفاده روز افزون از فناوری و اتوماسیون ، این خطرات حاد تر می شوند. میزان بالای کم بیمه گی در آسیا، که محل نه تا از شلوغ ترین بنادر دنیاست، به این معنا است که این در معرض ریسک قرار گرفتن باید سریعا مورد بررسی قرار گیرد.  

 

او می گوید: این تحقیق جدید، بینش تازه ای در مورد این تهدید سریع السیر می دهد، بینشی برای حمایت از ایجاد محصولات جدید، خدمات و استراتژی های تنزیل و از این طریق باعث انعطاف پذیری بیشتر مشاغل و جوامع می شود.

نمایندگی بیه آسیا

شرکت خدمات بیمه ای نیک اندیش رو نمایندگی رسمی و رتبه یک از بیمه آسیا ، ارائه دهنده کلیه خدمات بیمه ای به بیمه گذاران محترم.

اطلاعات تماس

تهران بلوار نلسون ماندلا (جردن ) خیابان شهید دستگردی غربی (ظفر ) برج پم پلاک 265 طبقه 9 واحد 3

02188209951-3 / 02188870206-7

info[at]nik-co[dot]com

02188209951

شنبه تا چهارشنبه ۸ الی ۱۶:۳۰ و پنجشنبه ۸ الی ۱۲

Contacts

Tehran Nelson Mandela Blvd. West Shahid Dastgerdi St. Pam Tower , No265 , 9th floor Unit 3.

02188209953

info[at]nik-co[dot]com

02188209951-3

Saturday to Wednesday, 8 am to 16:30pm, and Thursday 8am to 12pm

کلیه حقوق برای خدمات بیمه ای نیک اندیش رو محفوظ می باشد.