اخبار سایت

جزئیات جدید طرح پرداخت وام به مستاجران از سوی وزیر اقتصاد

وزیر امور اقتصادی و دارایی جزئیات جدیدی از طرح پیشنهادی این وزارتخانه برای پرداخت وام به مستاجران را تشریح کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، دکتر فرهاد دژپسند صبح امروز در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران، طی سخنانی، در خصوص طرح صندوق حمایت از مستاجران گفت: متاسفانه مستاجران فشار مضاعفی را در این شرایط تحمل می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم رابطه بین رهن و اجاره را به نفع مستاجران سازماندهی کنیم و به همین خاطر، طرح ایجاد صندوقی را به این منظور آماده و به رئیس جمهور پیشنهاد دادیم.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح، قرار است وامی از این صندوق به مستاجران داده شود، که البته مبلغ آن به موجر پرداخت می‌شود.

دژپسند اعلام کرد: این وام با نرخی بسیار متمایز با نرخی که الان معادل سازی می‌شود، تسویه خواهد شد تا مستاجر فشار بیشتری تحمل نکند و به همین سبب، این صندوق تورمی هم ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود: البته هنوز این موضوع تصویب نشده و در دست بررسی دستگاه‌های مختلف است.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد مقابله با تحریم در این وزارتخانه تاکید کرد: ما پیگیر تمام راه‌هایی که باید برای مواجهه با تحریم و جلوگیری از آثار منفی آن انجام شود، هستیم و کار‌هایی را که باید انجام دهیم را هم طراحی کرده‌ایم.

وی اظهار داشت: به نظر من عملکرد ما در حوزه مالیات و صادرات غیر نفتی در سه ماهه اخیر نشان دهنده آن است که اهتمامی جدی وجود دارد و می‌توان امیدوار بود که این مرحله را به خوبی پشت سرگذاریم.

وزیر اقتصاد در خصوص آخرین وضعیت اینستکس تصریح کرد: خوشبختانه مدل آن و نخستین اقدامات عملیاتی آن هم انجام شده است و منتظر هستیم ملزومات این سازوکار مالی فراهم شود.

دژپسند در خصوص نظارت بر کار صرافی‌ها برای کنترل بهتر بازار ارز، افزود: نظارت بر کار صرافی‌ها بر عهده بانک مرکزی است و ما تلاش میکنیم در کار یکدیگر دخالتی نکنیم.

وزیر اقتصاد در خصوص تعیین تکلیف جرایم وام‌های زیر صد میلیون و چرایی عدم ابلاغ آن از سمت دولت اظهار داشت: تا جایی که میدانم این موضوع هنوز مرحله نهایی جهت تصویب را طی نکرده است؛ بنابراین ابلاغی هم صورت نگرفته است.

 

نمایندگی بیه آسیا

شرکت خدمات بیمه ای نیک اندیش رو نمایندگی رسمی و رتبه یک از بیمه آسیا ، ارائه دهنده کلیه خدمات بیمه ای به بیمه گذاران محترم.

اطلاعات تماس

تهران بلوار نلسون ماندلا (جردن ) خیابان شهید دستگردی غربی (ظفر ) برج پم پلاک 265 طبقه 9 واحد 3

02188209951-3 / 02188870206-7

info[at]nik-co[dot]com

02188209951

شنبه تا چهارشنبه ۸ الی ۱۶:۳۰ و پنجشنبه ۸ الی ۱۲

Contacts

Tehran Nelson Mandela Blvd. West Shahid Dastgerdi St. Pam Tower , No265 , 9th floor Unit 3.

02188209953

info[at]nik-co[dot]com

02188209951-3

Saturday to Wednesday, 8 am to 16:30pm, and Thursday 8am to 12pm

کلیه حقوق برای خدمات بیمه ای نیک اندیش رو محفوظ می باشد.